Warning: Missing argument 1 for newsModel::get_last_news(), called in /home/smara145/public_html/glassfix.com.ua/application/controllers/newsController.php on line 228 and defined in /home/smara145/public_html/glassfix.com.ua/application/models/newsModel.php on line 21
GlassFIX – ремонт і заміна автоскла по всій Україні

сумніваєтесь у виборі?

Залиште свій номер і ми знайдемо скло протягом 30 хвилин

+380

Винахід безпечного автоскла



В 1905 році англійский винахідник Джон Вуд, вивчаючи властивості целюлози, відкрив спосіб склеювання двох листів скла за допомогою цього матеріалу. Безпечне скло, розроблене Вудом, виготовлялось під торговою назвою Triplex (від лат. triplex, потрійний), і складалася з двох листів скла та проміжного шару з целюлози.

В 1906 р. на виставці Motor Show було представлено ламіноване скло у вигляді «сендвічу», що складається з двох листів полірованого скла та проміжного шару на основі целулоїду та бальзаму.

Французький хімік та художник Едуард Бенедиктус (1879-1930) працюючи в своїй лабораторії в 1903 році, випадково впустив скляну колбу. Та на його здивування, колба розбилась, але всі уламки залишились на поверхні колби, замість того, щоб розлетітись по підлозі в різні боки. Виявилось, що на внутрішній стороні скляної колби у вигляді тонкої плівки залишався розчин нітрату целюлози, який і склеював шматочки скла. Бенедиктус записав у своєму щоденнику: «Несподівано, перед моїми очима з'явились обриси розбитої колби, і я відразу ж уявив собі практичне застосування моєї ідеї». Він почав покривати зразки скла рідким розчином нітрату целюлози та проводити контрольні руйнування скла. На наступний день в щоденнику з'явивсь запись: «Я виготовив свій перший зразок безпечного скла в повній впевненості за майбутнє». В 1909 р. він отримав патент на цей безпечний матеріал. Права на використання патенту Бенедиктуса придбала в 1912 г. компанія French Societe du verre Triplex.

Новий винахід Бенедиктус запропонував виробникам автомобилів, але вони не проявили інтерес до безпечного скла та дотримувались думки, що безпека на дорозі визначається самим водієм, а не автомобілем. Елементи безпеки були введені в конструкцію автомобілів для запобігання аваріям, а не для зниження їх наслідків. Подібне становище зберігалось до початку I Світової війни, коли нове безпечне скло знайшло застосування в якості круглого скла для протигазів. Після закінчення війни керівники автомобільних компаній отримали реальні докази переваги безпечного скла в порівнянні зі звичайним полірованим склом. В 1919 р. на автомобілях Генрі Форд почали використовувати безпечне скло - триплекс, виготовлене у Франції на основі склеєного шару з нітрату целюлози. Генрі Форд заявляв, що всі нові моделі будуть обладнані безпечним вітровим склом, не дивлячись на додаткову вартість.

Перше вітрове скло на основі ламінованого скла з часом ставало жовтим під дією УФ променів, що сильно знижувало видимість на дорозі. В 1933 р. для склеювання почали застосовувати ацетат целюлози, більш стійкий до сонячного світла. І пізніше в 1938 р. американські вчені розробили новий матеріал - полівінілбутиральну плівку (ПВБ). Поступово вводяться нові стандарти безпеки автомобілів і в моделі Cadillac випуску 1928 р. всі вікна вже обладнані повністю безпечним склом.

Досліди по зміцненню листового скла були початі німецьким оптиком Отто Шоттом в 1891 р. Він показав, що міцність скла може бути значно підвищена, якщо нанести на поверхню скла з більш високим значенням КТР шар скла з низьким КТР. При охолодженні внутрішнє скло буде стискатися сильніше, а на поверхні зовнішнього скла з'явиться напурга від стискання. В 1929 р. інженер А. Варлі з компанії Cен-Гобен вивчив процес виникнення напруги стискання при різкому охолодженні скла, розробив метод повітряного загартування, нагріваючи скло в інтервалі температур 660-670 градусів Цельсія в пічі та швидко охолоджуючи дві поверхні скла сильним потоком повітря (мал.1).

Мал. 1, Характер руйнування загартованого скла.



В 1930-х роках загартоване скло випускалось багатьма фірмами під торговими назвами Секюріт і Тафлекс (США). Загартоване скло, що складалося з одного листового скла та що мало меньшу ціну в порівнянні з ламінованим склом, входить в моду в 1930-роках для скління передніх вікон автомобілів. В 1950-роки кузова автомобілів ускладнюються, і вітрове скло приймає вигнуту форму (мал.2).

Мал. 2, Cadillac 1956 р.в., с першим гнутим вітровим склом

Новини

2017-05-18
Ювілей першого продажу в США автомобіля власного виробництва

Стаття про початок торгівлі автомобілями в США

2017-05-18
Походження бренду ”Mercedes”

Стаття про походження бренду провідного світового автовиробника

2017-05-18
Нове скло для Daewoo Nexia по доступній ціні

Вигідні нові надходження автоскла для власників Nexia

2017-05-18
Кращі моделі вживаних автомобілів за версією авторитетного автожурналу Consumer Reports

Рейтинг вживаних автомобилів за версією автожурналу

2017-05-18
Легендарна марка Renault

Знижки на автоскло для автомобілів Renault до -10% з приводу дня народження марки

Всі новини