сумніваєтесь у виборі?

Залиште свій номер і ми знайдемо скло протягом 30 хвилин

+380

Історичний огляд автоскла



Створення скла за масштабами винаходу - колосальне науково-технічне та культурне досягнення, його поява в історії техніки та культури може бути порівняна з винаходом металів, кераміки та металевих сплавів. Винахід скла містив великий потенціал творчої енергії, який не вичерпаний ще й досі. Віконне та автомобільне скло, скляні вироби для їжі та рідини підвищували комфорт та матеріальний благоустрій, достаток та процвітання. Скло зіграло важливу роль в інтелектуальному, науковому та індустріальному розвитку цивилізації.

Виникнення стародавнього виготовлення скла приходить на середину III тисячоліття до н. е. Перші майстерні по виготовленню неслкадних виробів зі скла в вигляді намиста, посуду та браслетів з'являються в Египті та Месопотамії в середині II тисячоліття до н. е. В еліністичний період розвиваються способи гарячої обробки скла: пресування, наклад, різання, шліфування.

Історія листового скла починається в I столітті н. е. Перші знахідки плоского скла виявлені при розкопках будівель бань в Помпеях і Геракуланумі. Плоске віконне скло виливалося та прокатувалося на твердій поверхні. Пізніше, на Сході Римскої імперії з'являються два способи ручного видування великих куль та циліндрів, котрі потім відкривались та втоплювались в плоскі пластини та диски. Ці два способи виробництва віконного скла швидко розповсюдились по всій Римській імперії та наступні століття змінять архітектурний вигляд Європи.

З прийняттям християнства та розвитком церковної архітектури важливим елементом собору стає вітраж. Перші вітражі складалися з окремих кольорових шматочків скла, зкріплених свинцевим Н-подібним профілем. Скло відрізнялось слабкою прозорістю та сильною шорсткістю поверхні.

Перше використання скла на транспортних засобах почалось в средньовіччі зі скління вікон та отворів в критих візках та носилках у вигляді вітражного скла (мал.1).

Мал. 1



В XVI сторіччі венеціанські майстри в процесі поліпшення виробництва дзеркал винайшли спосіб варки прозорого скла, використовуючи більш чисті вихідні матеріали. Працюючи над вдосконаленням якості дзеркальних пластин, майстри з Мурано для вирівнювання поверхні плоского скла застосували спосіб шліфування та полірування скла. З цього часу з'являються два типи листового (плоского) скла різної якості та призначення: віконне скло для заскління вікон та поліроване дзеркальне скло. Поліроване скло мало хорошу прозорість та оптичну якість поверхні, таке необхідне в виробництві дзеркальних пластин та через 250 років було використано в перших автомобілях.

В 1680-роках у Франції був винайдений спосіб виробництва великих листів дзеркального скла методом лиття на плоску поверхню та прокатом за допомогою залізного валику. Для вирівнювання поверхні скла застосовувалась шліфовка та полірування.

В XVI-XVII сторіччях в моду входять міські та дорожні карети. З'явились карети зі шкіряними боковими тентами та жорстким дахом (мал. 2). Згідно джерел, поліроване скло було вперше застосовано у вікнах карети Людовика XIV, під час битви у Фландрії в 1670 р.

Мал. 2



В середині XIX ст. після промислової революції в Англії були створені умови для переведення технології на машинний спосіб виробництва листового скла. Будівельний бум сприяв широкому застосуванню листового скла для скління міських та промислових будівель, фабрик, залізничних станцій та теплиць. Поява нових архітектурних конструкцій, наприклад, суцільного металевого каркасу, потребувала створення нових форм та розмірів скла. Так вперше в конструкції скляного будинку «Кібл Палас», побудованого в 1882 році архітектором Джоном Кіблом в Глазго, було використане гнуте листове скло.

Ідея самохідних візків вперше була описана в оповіданнях англійского філософа Роджера Бекона (1214-1292) та художника Леонардо да Вінчі (1452-1519). В кінці XIX ст. починається створення перших автомобілів, які в початковий період їх історії не були обладнані автомобільним склом. І при русі водії та пасажири відчували неприємні відчуття від поривів вітру та часток пилу, від яких не рятували окуляри чи інші захисні пристосування. На підставі багатьох джерел можна вважати, що вітрове скло з'являється в 1904 р. Перше вітрове скло могло бути складним чи рухомим для захисту від вітру та потоку пилу. Не випадково, Генрі Форд в один із своїх перших автомобілів моделі Т випуску 1908 року встановив вітрове скло, яке додавалось ексклюзивно як додаткова опція для захисту від вітру (мал.3). З цього моменту почалось застосування автомобільного скла, спочатку в вигляді плоского полірованого скла, обрамленого в металеву раму. Назва вітрового скла англійскою мовою windshield відображає його основну функцію як вітрового екрану.

Мал. 3 , Автомобіль Форд, модель T, 1908 рік.

Назад

Новини

2017-05-18
Ювілей першого продажу в США автомобіля власного виробництва

Стаття про початок торгівлі автомобілями в США

2017-05-18
Походження бренду ”Mercedes”

Стаття про походження бренду провідного світового автовиробника

2017-05-18
Нове скло для Daewoo Nexia по доступній ціні

Вигідні нові надходження автоскла для власників Nexia

2017-05-18
Кращі моделі вживаних автомобілів за версією авторитетного автожурналу Consumer Reports

Рейтинг вживаних автомобилів за версією автожурналу

2017-05-18
Легендарна марка Renault

Знижки на автоскло для автомобілів Renault до -10% з приводу дня народження марки

Всі новини